Odnotowałeś gwałtowny spadek pozycji Twojej strony? Czy strona przestała także pokazywać się w wyszukiwarce po wpisaniu precyzyjnych i wypozycjonowanych wcześniej fraz? Mimo ogromu działań, domena nie rusza z miejsca w wynikach wyszukiwania Google? Jeżeli zaobserwujemy wyżej wymienione objawy, oznaczać to będzie obciążenie domeny filtrem Google.
Czym jest filtr Google
Przede wszystkim należy wyjaśnić czym są filtry Google. Blokada pojawia się na skutek błędnego pozycjonowania – głównie z powodu pozyskiwania linków z podejrzanych stron. W takim wypadku nakładany jest filtr ręczny, a ściągniecie takiego filtra może trwać od jednego nawet do kilkunastu tygodni. Jeżeli jednak blokada wywołana była np. błędną budową strony, to mamy do czynienia z filtrem algorytmicznym i w tym przypadku usuwanie filtra Google będzie trwać od kilku miesięcy do nawet roku.
Usunięcie filtru Google
Pierwszym krokiem na drodze do usunięcia filtra Google jest sporządzenie listy linków prowadzących do naszej strony internetowej (najlepiej zrobić to za pomocą Google Webmaster Tools), a następnie zweryfikowanie, które z nich są dla naszej strony szkodliwe – działania te usprawnią nam odpowiednie programy takie jak Link Detox. Po wytypowaniu linków przeznaczonych do usunięcia z Google, należy wrzucić do Google Webmaster Tools plik disavov z listą niechcianych linków. Cały powyższy proces wymaga od nas wiedzy i dokładności, albowiem wykasowanie dobrych linków spowoduje, iż nasza strona nie wróci na dawną pozycję.
Kiedy zacząć usuwać linki z Google?
Obłożenie naszej strony przez filtr wymaga od nas natychmiastowego działania. Podczas okresu trwania blokady domena jest w stanie utracić ogromną ilość wejść, co może narazić firmę na poważne straty finansowe, dlatego też nie powinno się czekać z uzyskaniem pomocy u doświadczonego profesjonalisty. Właśnie z tego powodu powinniśmy jak najprędzej przekazać sprawę specjaliście.