audyt seo Kraków, audyty stron internetowych

Jakie problemy wykrywa SEO audyt?

Pojęcie audytu – jak wskazuje internetowe wydanie Słownika Języka Polskiego PWN – oznacza sprawdzenie firmy, przedsiębiorstwa lub spółki pod kątem wielu czynników, m.in finansowych i organizacyjnych, jak również ocenę perspektyw rozwoju. Czym, mając na uwadze powyższe, jest więc audyt SEO? Jest to dokładna analiza strony internetowej, sprawdzająca różne jej aspekty, jak kod strony, strukturę nagłówków, meta opisy i tytuły, szybkość ładowania się witryny i wiele innych elementów. Oprócz samego wykazania błędów i uchybień, w dobrym audycie SEO powinny być zamieszczone również wskazówki odnośnie rozwiązania wykrytych problemów.

Audyt SEO analizuje witrynę www pod względem zawartości strony, zgodności ze normami W3C, użyteczności, jak również poprawności kodu. Poza tym sprawdzane jest też, czy witryna jest przyjazna dla wyszukiwarek internetowych. W uproszczeniu, audyt SEO zleca się agencji, by znalazła ona wszelkie dysfunkcje strony oraz – co kluczowe – zaleciła działania, które pozwolą je naprawić.

Ile trzeba zaczekać na płatny audyt SEO?

W internecie znajduje się mnóstwo stron i narzędzi, przy użyciu których można natychmiast i bez ponoszenia żadnych kosztów wykonać audyt SEO witryny. Pozytywy tej opcji? Szybkość i cena. Argumenty przeciw? Całkiem sporo. Dema bądź też bezpłatne narzędzia z niewielką paletą funkcji, są bardzo niedoskonałe. Jeżeli już odkryją pewne błędy na stronie, to prawdopodobnie nie wszystkie. Wiele problemów (między innymi w kodzie) dostrzec można jedynie w czasie analizy dokonanej nie przez algorytm, a przez człowieka.

Na audyt SEO wykonywany przez agencję trzeba zaczekać w większości wypadków od kilku dni do mniej więcej miesiąca. Czas na przygotowanie analizy powinien zostać sprecyzowany w umowie zawartej z firmą, która zadeklarowała, że go wykona. Taki audyt umożliwia wykrycie wszystkich istotnych problemów ukrytych na stronie. Jeżeli strona została utworzona na platformie typu Magento czy Shoper albo na ogólnodostępnym szablonie, to rzeczy do naprawienia może być cała masa. Jeśli witryna wolno się wczytuje, a na najważniejsze dla klienta frazy pojawia się daleko poza pierwszą dziesiątką wyników wyszukiwania, to również są to znaki, że zlecenie zewnętrznej firmie SEO audytu jest odpowiednim pomysłem.

Audyt SEO – co wykaże, jeżeli będzie przeprowadzony sumiennie

Odpowiednio zrealizowany audyt SEO może ujawnić masę błędów witryny, między innymi:

  • niska prędkość ładowania się strony w wersji desktopowej oraz mobilnej,
  • błędy w wersji mobilnej strony, takie jak zbyt wolne wczytywanie się jakiś obrazów,
  • brak tłumaczeń wersji językowych strony,
  • poprawność w strukturze nagłówków,
  • problemy z dostępnością witryny dla robotów,
  • powody niskiej widoczności witryny na słowa kluczowe,
  • brak albo źle wypełniona wizytówka Google Moja Firma,
  • brak metadanych,
  • słaba jakość zawartości strony,
  • jakość kodu strony,
  • faktyczna liczba zaindeksowanych podstron,
  • brak lub niewłaściwe połączenie z narzędziami Google (przykładowo Google Analytics)

.

Nasza lokalizacja:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków

Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail: [email protected]