Jesteś zainteresowany pełną ofertą PBN? Nie czekaj! Wejdź na https://bit.ly/3n01VWf.
Aby konsument zauważył twoją działalność musisz nie tylko posiadać firmową stronę internetową, ale także zatroszczyć się o jej pojawianie się w wynikach wyszukiwania. Do tego ważna jest zawartość strony oraz to czy regularnie dodawane są do niej kolejne rzetelne i użyteczne dla odbiorcy artykuły. Lecz nie wolno także lekceważyć tzw. link buildingu, innymi słowy zdobywania linków wiodących do strony. Jednym ze sposobów na link building jest zastosowanie PBN – prywatnej sieci serwisów.
Private blog network, czyli do czego służą PBNy?
PBNy są prywatne, ponieważ są tworzone a następnie zarządzane przez jeden podmiot (przeważnie przez agencję SEO bądź dużą agencję marketingową), który dba o jakość publikowanych tam tekstów. Prywatne sieci serwisów są na ogół stosowane jako element wieloaspektowej strategii marketingowej, co jest bardzo ważne, bo najlepsze rezultaty ich zastosowania widać w odniesieniu do stron, które zostały należycie zoptymalizowane pod kątem technicznym oraz treści. Prywatne sieci portali nie tylko pozwalają na utworzenie znacznej liczby linków przychodzących do strony, ale także na ich urozmaicenie, co jest korzystnie oceniane przez wyszukiwarki. Mankamentem PBNów jest tylko to, że ich utworzenie to spory koszt, a potem konieczne jest przeznaczenie niemałej ilości godzin na zachowanie ich w wysokiej jakości.
Wizytówki NAP oraz artykuły z linkiem kanonicznym, czyli jak spożytkować potencjał PBN
Prywatne sieci portali idealnie sprawdzają się w pozycjonowaniu lokalnym, gdyż można za ich pośrednictwem publikować tematyczne artykuły sponsorowane będące wizytówką NAP. Co to NAP? To w zasadzie każda publikacja online, gdzie widoczne są istotne dane telekontaktowe firmy – jej telefon bądź adres e-mail, nazwa i adres stacjonarny. Na przykład wizytówka Google Moja Firma jest NAP-em, ale jest nim też zakładka w ogólnodostępnym katalogu biznesowym, strona w mediach społecznościowych bądź artykuł, pod którym dodano firmowe dane kontaktowe.
Inny efektywny sposób na wykorzystanie potencjału PBNów to publikacje z linkiem kanonicznym. To republikacja rzetelnych artykułów z dodaniem odnośnika do źródła tekstu oznaczonego jako tag “rel=canonical”. W tym przypadku roboty wyszukiwarek zwykle oceniają lepiej przydatność oryginalnego wpisu, ponieważ odnajdywanie linków do niego na różnych stronach zewnętrznych postrzegają jako sygnał, że pod wskazanym adresem kanonicznym znajdują się rzetelne, godne uwagi teksy. Publikacje z linkiem kanonicznym są najefektywniejsze przy tekstach z sektora YMYL, w którym kluczowe jest osiągnięcie wysokiego autorytetu, a więc tych powiązanych zwłaszcza z doradztwem finansowym, medycyną czy doradztwem prawnym, bieżącymi informacjami.
PBN Market Skuteczny linkbuilding SEO