Jak reklamować biznes? Produkcja filmów promocyjnych

Popularne porzekadło mówi, iż jeden obraz jest wart więcej niż tysiące słów. Potwierdza się ono również w reklamie, która od lat stosuje wizualne środki przekazu. Zaczynano od fotografii, aczkolwiek wraz z zaawansowaniem techniki i wzrostem dostępu do kina, a później internetu i telewizji, z czasem zaczęły wypierać je filmy. Współcześnie spoty stanowią jeden filarów każdej kampanii – nieważne, czy idzie o akcje społeczne, promocję nowego produktu czy też budowanie wizerunki marki. Tak obszerne przeznaczenie filmów promocyjnych umożliwia w głównej mierze różnorodność ich form, między którymi bez trudności można znaleźć tę, która będzie najlepiej dopasowania do danej strategii reklamowej.

Produkcja filmów – jak firmy i instytucje publiczne wykorzystują je do promocji?

Spoty reklamowe są najczęściej wykorzystywanym typem produkcji filmowych, przydatnym przy promowaniu firmy. Dobrze znamy je z ekranów telewizorów, ale ostatnimi czasy równie istotnym kanałem ich dystrybucji stał się też internet – raz za razem spotykamy je w YouTube albo na portalach informacyjnych, poza tym popularną praktyką jest nadawanie ich w środkach komunikacji miejskiej. Wypada powiedzieć kilka słów też o firmach korporacyjnych, które są znaczącym elementem taktyki budowania pozytywnego wizerunku firmy w oczach potencjalnych pracowników i kontrahentów. Istotnym gatunkiem są prócz tego filmy promocyjne. Ich produkcję zamawiają nie tylko firmy, ale również inne podmioty – m.in. te parające się promowaniem regionów bądź miast, organizacji pożytku publicznego czy fundacji. To instrument przydający się doskonale do przedstawienia powabu konkretnego miejsca, postępów wszelakiego typu inwestycji (np. budowy obwodnic czy biurowców) bądź informacji o działaniach mających na celu pomoc potrzebującym. Podobną kategorią są filmy eventowe, będące formą reportażu z przeróżnych wydarzeń.

Filmy promocyjne – u kogo zamówić ich przygotowanie?

Aby promocja oparta o filmy reklamowe dała planowane wyniki, muszą one charakteryzować się wysoką jakością. Zatem produkcję filmów należy zlecić sprawdzonej, profesjonalnej ekipie. O randze usług świadczonych przez konkretne studio niemało powie nam galeria jego ukończonych prac. ważne jest też to, jakiego ekwipunku ono używa. Chodzi między innymi o drony pozwalające na sfilmowanie ciekawych ujęć z powietrza, praktycznie obligatoryjnych we współczesnych filmach korporacyjnych i promocyjnych.