jak wybrać agencję SEO

Google radzi, czym się kierować przy zatrudnianiu firmy SEO?

Jeśli prowadzisz swoje przedsiębiorstwo i uruchamiasz dla niego stronę www, zapewne po czasie myślisz nad tym, co zrobić, aby pojawiała się ona jak najwyżej w rezultatach wyszukiwania. Wiadomo przecież, iż współcześnie widoczność w internecie jest jednym z podłoży sukcesu, bo to właśnie stąd szereg klientów po raz pierwszy dowie się o twojej ofercie. Jak zatem wybrać rzetelną agencję SEO? Warto wsłuchać się w sugestie profesjonalistów.

Jak zatrudnić dobrą firmę SEO? Google przygotowało o tym kurs

Nie można zaprzeczyć, że cały sektor usług SEO, to znaczy działań, których celem jest optymalizacja stron internetowych pod kątem wyszukiwarek, powstała i nieustająco rozwija się w zasadzie wyłącznie za dzięki wyszukiwarce Google. Pomimo występowania innych opcji, jak np. Rambler, DuckDuckGo lub Baidu, nadal najistotniejsze są pozycje wypracowane w wyszukiwarce potentata z Mountain View. Każdy zatem, kto chce zyskać widoczność w sieci, musi powalczyć o swoje miejsce w top 3 w Google. W przypadku sektorów, w których występuje silna konkurencja, zwykle jest to nieosiągalne bez konsultacji ze specami z firmy SEO. Google zdecydowało się pomóc osobom, dla których koncepcja SEO jest nowością, i przyszykowało krótki film o tym, jak wybrać dobrą firmę SEO.

Cechy rzetelnej agencji SEO według Google

Maile Ohye, pracownica, Google z ponad dziesięcioletnim stażem, klarownie wyjaśnia, jak poznać dobrą firmę SEO, wymieniając wśród najistotniejszych cech m.in.:

  • zadbanie o ogólną widoczność strony www, a nie wyłącznie pozycjonowanie w wyszukiwarce na wybrane frazy,
  • udzielenie witrynie opieki technicznej oraz prowadzenie działań nad podniesieniem jej użyteczności,
  • transparentność odnośnie prowadzonych wdrożeń, przykładowo poprzez comiesięczne raportowanie oraz stały dostęp do statystyk strony,
  • zdolność szacowania czasu i budżetu niezbędnego do wykonania planowanych działań,
  • rozpoczęcie optymalizacji i pozycjonowania od wnikliwego audytu strony.

Pracownica Google podkreśla także, iż rzetelna firma SEO w żadnym wypadku nie obieca znakomitych rezultatów z dnia na dzień, ponieważ optymalizacja strony internetowej jest procedurą długofalowym, w wielu przypadkach dającą wymierne rezultaty dopiero po paru miesiącach pracy.