O filtrach ręcznych od Google i nie tylko
Filtry Google to kara nakładana na serwisy internetowe, które nie spełniają wprowadzonych przez Google wymogów dla twórców stron. Istnieją dwa rodzaje kar – filtr automatyczny lub filtr ręczny. Filtry ręczne nakładane są przez osoby pracujące w Google Webspam Team, z kolei algorytmiczne nakłada sam algorytm Google.
Wpływ filtrów Google na pozycję w wynikach wyszukiwania
Podstawowymi konsekwencjami filtrów Google jest spadek strony w wynikach wyszukiwania. Strony, które w wyraźny sposób naruszają zalecenia Google mogą zostać nawet zupełnie usunięte z ich wyników. Filtry ręczne Google nakładane są z reguły na okres miesiąca, a filtry algorytmiczne do momentu, kiedy strona będzie zaakceptowana przez roboty sieciowe. Oczywiście także , gdy mowa jest o filtrze ręcznym, warunkiem zakończenia kary jest poprawienie strony zgodnie z wytycznymi. Najczęściej spotkać możemy się się z filtrami Google uniemożliwiającymi osiągnięcie dobrych wyników w wyszukiwarce lub pogarszającymi dotychczas uzyskiwane pozycje.