Kampani SEO - ta niezwykła oferta każdego pozytywnie zaskoczy
Firmy lub właściciele witryn internetowych, którzy marzą o tym, żeby pojawiać się na wysokich pozycjach w wynikach wyszukiwania, są w stanie to uzyskać na przynajmniej kilka sposobów. Pierwszy, którego nie rekomendujemy, to podjęcie starań samodzielnie. Nie posiadając rozeznania w problematyce SEO i nie monitorując codziennie informacji o zmianach w algorytmie Google, trudno postępować prawidłowo i – co najistotniejsze – efektywnie. Drugie podejście to stworzenie etatu dla obeznanego SEOwca, jednakże nie każde przedsiębiorstwo się na to decyduje powodu ograniczeń budżetu. Trzeci sposób to nawiązanie współpracy z agencją SEO. Budżet wydzielony na takie działania można dostosować do możliwości finansowych zlecającego. Atutem kooperacji z agencją SEO jest to, że oprócz speców od SEO w zatrudnione są tam także eksperci od kampanii Google Ads, kreatywnego pisania, projektowania graficznego i programowania, którzy służą rzeczową pomocą w tych kwestiach.
Po czym poznać sumienną agencję SEO
Polskich agencji SEO jest co niemiara. Na co zwrócić uwagę podczas poszukiwań firmy, która poprawi naszą widoczność w wynikach organicznych przeglądarek? Polecamy wybrać firmę, która istnieje na rynku od kilkunastu lat. Liczba firm SEO, ale także tych kreatywnych i reklamowych, z miesiąca na miesiąc wzrasta, co niekiedy nie łączy się z jakością usług. Wybierając agencję, która działa od około dziesięciu lat, można mieć zaufanie, iż posiada ona duże doświadczenie i może bez przeszkód zaprezentować pokaźne portfolio swoich uprzednich prac. Agencje SEO częstokroć na swoich stronach dodają dział „Case study”. Zanim sygnuje się umowę należy przeczytać opisy takich przypadków, aby sprawdzić, jakich wyników można oczekiwać po agencji, a także to jakie problemy udało jej się rozwikłać oraz dla jakich branż pracowała. Rzetelna agencja SEO to taka, której praca jest przejrzysta: pisze o planach zadań na najbliższe miesiące, a także przekazuje raporty ze zrealizowanych działań i ich rezultaty.
Druga niebagatelna kwestia to personalizacja oferty i dostrojenie strategii działań do potrzeb działalności, którą prowadzi zleceniodawca agencji. Jeżeli agencja SEO na zapytanie ofertowe odpowiada w parę minut, a oferta sprawia wrażenie sztampowego szablonu, należy traktować to jak znak alarmowy. Po wysłaniu pytania pracownik kompetentnej agencji SEO powinien skontaktować się z potencjalnym klientem, aby poprosić o dodatkowe dane o firmie, konieczne do opracowania dla niej pełnej oferty. To dane, których nie da się odnaleźć tak po prostu w sieci, jak przykładowo informacja o realizowanych przedtem działaniach SEO czy o istotnych dla klienta usługach czy towarach, które potrzebuje wypromować.
Opłata za usługi firmy SEO – jakim ofertom nie wierzyć
Ostrożnie należy potraktować firmy SEO, które proponują rodzaj współpracy z opłatą za wypracowany rezultat. W takim systemie opłata odbywa się wówczas, kiedy słowa kluczowe uzyskają wynegocjowane w umowie pozycje w SERP (np. wejdą do pierwszej strony wyników bądź do Top3). To w dalszym ciągu często napotykany model rozliczeń, jednakże niesie ze sobą wysokie ryzyko – można bowiem uzyskać szybkie rezultaty za sprawą naruszania reguł określonych przez Google. Nieprzerwanie modyfikowany algorytm dodatkowo nie ułatwia spełnienia obietnic składnych zleceniodawcy, zatem rzetelna firma SEO nigdy nie zapewnia uzyskania konkretnych pozycji. Jeśli chodzi o cenę za współpracę z agencją SEO, to sporadycznie jest ona stała – tradycyjnie w pierwszych miesiącach po zawarciu umowy potrzebne jest zaangażowanie pokaźniejszego budżetu, by przeprowadzić drobiazgowy audyt SEO, a w następnej kolejności wprowadzać w życie wszelkie przedstawione w nim zalecenia. W kolejnym okresie współpracy, jak witryna klienta jest już zoptymalizowana, wydatki na działania są o wiele mniejsze.
Nasza lokalizacja:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków
Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail:
[email protected]